Olaylara Müdahale & Olay Tepkisi

Olaylara Müdahale & Olay Tepkisi2019-10-30T09:37:33+03:00

Kuruluşunuz, olası bir güvenlik ihlali bildirimi aldı ve bu aşamada hızlı, etkili ve verimli bir şekilde yanıt vermeniz gerekiyor. Bir güvenlik ihlali veya saldırı bildirimi, özellikle Olaylara Müdahale & Olay Tepkisi planı uygulanmadığında, kuruluşunuz için kabus olabilir. Bu olaylar, verilere veya sistemlere yetkisiz erişim, kötü amaçlı yazılımların çalışması, hizmet saldırılarının aksaması veya engellenmesi ve verileri işlemek için sistemlerin yetkisiz kullanımı dahil olmak üzere çeşitlilik gösterir.

Bu aşamada olaylar incelenir ve bazı sorular ortaya çıkar; ağınızda anormal veya şüpheli bir etkinlik tespit ettiniz mi?, Ransomware saldırısı yaşıyor musunuz? Uzlaşma göstergelerini tespit ediyor musunuz? , İhlal edildiğinizden veya ihlalden haberdar edildiğinizden şüpheleniyor musunuz?. Sorularınızın cevabına göre uygulanacak çözümleri ile ekimiz her an yanınızda olacaktır.

Olaylara Müdahale & Olay Tepkisi

Karmaşık ve kurumsal ağlara yönelik gelişmiş saldırılara etkin bir şekilde yanıt veren uzman ekibimiz sizi anında destekleyerek zararı hafifletmeye başlar. Olaylara Müdahale ve Tepki hizmeti, gelişmiş saldırı gruplarının tek sistemli tavizlerden kurumsal çaplı izinsiz girişlere kadar olan tüm olayların, organizasyona zarar vermesini önlemek için kurumsal güvenlik olaylarını ele alan eşsiz bir deneyim sunar. Hasarları sınırlandırır ve iyileşme süresini aynı zamanda maliyetleri de azaltan etkili bir yönetim sağlar. Böylece hizmetimiz, tehditleri hızla ortadan kaldırır.

Hizmeti Beğendiniz mi? Hemen Sizi Arayalım!

Olaylara Müdahale & Olay Tepkisi Hakkında Merak Edilen Sorular

Neden Olaylara Müdahale & Olay Tepkisi Hizmeti Almalıyım?2019-10-19T16:14:36+03:00

Doğru şekilde ele alınmayan ve çözülemeyen herhangi bir olay, sonuçta zararlı veri ihlallerine, büyük masraflara veya sistem çökmelerine yol açabilecek daha büyük sorunlara yol açabilir. Bir olaya hızlı bir şekilde müdahale etmek, bir kuruluşun kayıpları en aza indirmesine, sömürülen güvenlik açıklarını azaltmasına, hizmetleri ve süreçleri geri yüklemesine ve gelecekteki olayların ortaya çıkardığı riskleri azaltmasına yardımcı olacaktır.

Olay tepkisi, bir kuruluşun bilinen kadar bilinmeyen için de hazırlanmasını sağlar ve güvenlik olaylarını en kısa sürede tespit etmek için güvenilir bir yöntemdir. Ayrıca olay tepkisi, bir kuruluşun davetsiz gelen bir misafiri sisteme zarar vermeden önce durdurmak için bir uygulama planı oluşturmayı sağlar.

Güvenlik Olaylarına Ne Gibi Örnekler Verilebilir?2019-10-19T16:13:46+03:00

Kuruluşlar; kullandıkları sistemler, yazılımsal ve donanımsal araçlar, sunucular vb. etmenlere göre farklı güvenlik olaylarına maruz kalabilirler. Bir kuruluş için ciddi bir olay olarak kabul edilebilecek olan, bir başkası için kritik olmayabilir.

Kuruluşları olumsuz etkileyebilecek güvenlik olaylarına;

  • Kritik bulut hizmetlerine karşı dağıtılmış hizmet reddi (DDoS) saldırısı.
  • Kritik iş dosyalarını şirket ağında şifreleyen bir kötü amaçlı yazılım veya fidye yazılımı bulaşması.
  • Müşterilerin kişisel olarak tanımlanabilir bilgilerinin (PII) açığa çıkmasına neden olan başarılı bir kimlik avı girişimi.
  • Eksik olan hassas müşteri kayıtlarına sahip olduğu bilinen şifrelenmemiş bir dizüstü bilgisayar.

gibi örnekler verilebilir.

Olay Müdahale Planı Nedir?2019-10-19T16:12:42+03:00

Olay müdahale planı, olay gerçekleştiğinde olay tepkisi ekibinin izleyeceği talimatlar kümesidir. Doğru şekilde geliştirilirse, bir güvenlik olayının etkilerini algılama, yanıtlama ve sınırlama prosedürlerini içermelidir.

Bir olay müdahale planı uygulanmadığında, bir kuruluş saldırıyı tespit edemeyebilir veya bir ihlal tespit edildiğinde tehdidi ele almak ve ondan kurtulmak için uygun protokolü uygulamayabilir.

Genel olarak, bir olay müdahale planının altı ana aşaması vardır:

  • Hazırlık: Kullanıcıları ve IT personelini, ortaya çıkması durumunda olası olaylarla başa çıkmak için hazırlamak.
  • Tanımlama: Bir etkinliğin güvenlik olayı olarak nitelendirilme kriterini belirleme.
  • Sınırlama: Hasarın sınırlandırılması ve daha fazla hasarı önlemek için etkilenen sistemlerin izole edilmesi.
  • Eradikasyon: Olayın kök nedenini bulmak ve etkilenen sistemleri üretim ortamından kaldırmak.
  • Kurtarma: Etkilenen sistemlerin tekrar üretim ortamına girmesine izin vermek ve tehdit kalmamasını sağlamak.
  • Alınan dersler: Olay belgelerini tamamlamak, olaydan öğrenmek için analiz yapmak ve gelecekteki müdahale çabalarını potansiyel olarak iyileştirmek.