KVKK’nın tanıtımıyla ortaya çıkan en büyük sorunlardan biri rıza ve özellikle de pazarlama için rıza alanıdır. KVKK uyarınca onay serbestçe verilmiş ve açık olmalıdır.

Mevcut mevzuat, bir “vazgeçme” onay kutusuyla onaylanmasına izin veriyor. Bununla birlikte, yeni düzenleme bir “seçilme” yoluyla onay almayı gerektirir; bu nedenle, veri sahibi pazarlama malzemelerini almayı kabul etmek için bir kutuyu işaretler. Bu nedenle kuruluşlar veri tabanlarını uygun onay için gözden geçirmelidir.

Yeniden onay alınması sorunlardan biri, tarihsel olarak düşük olabilen bu taleplere verilen cevap oranıdır. Bu tür taleplere cevap vermemek, rızanın alınmadığı anlamına gelir ve bu kişilere tekrar ulaşamazsınız.

Uygulamada, pek çok kuruluş yeni düzenlemeye pazarlama veri tabanlarını “temizlemek” için ve veri tabanlarının pazarlama bilgilerini almakla gerçekten ilgilenenleri hedef almasını sağlamak için bir fırsat olarak görüyor.